Zabawki dla dzieci przybierają różne formy. W sklepach można znaleźć zarówno bardzo proste przedmioty, jak i bardziej skomplikowane, wspierające rozwój dziecka. Wiele osób postuluje odejście od tradycyjnego podziału na zabawki dla chłopców i dziewczynek. Nie można jednak zapominać, że dzieci obserwują dorosłych. Dlatego przedmioty takie jak samochody czy wozy strażackie są częściej kojarzone z zabawkami używanymi przez chłopców.

Bezpieczne zabawki dostosowane do wieku dziecka

Niezależnie od naszych osobistych poglądów, zabawki dla chłopców powinny być wybierane przy uwzględnieniu w wieku dziecka. Przedmioty używane przez dzieci najmłodsze powinny być wykonane z miękkich i trwałych materiałów, które będą zapewniać bezpieczeństwo. Nie warto kupować zabawek z nieznanych źródeł. Trzeba natomiast zwracać uwagę na oznaczenia i certyfikaty, które potwierdzają zachowanie wysokich norm jakościowych podczas produkcji.

Klocki i inne zabawki wspierające kreatywność

Dzieci w wieku 2-3 lat bardzo chętnie będą bawić się kolorowymi klockami. Poszczególne elementy powinny być duże tak, aby dziecko nie miało problemu z budowaniem własnych konstrukcji. W przeciwnym razie zabawka może szybko zostać porzucona. Zabawki dla chłopców starszych powinny być bardziej skomplikowane, co zapewnia wsparcie rozwoju psychoruchowego. Podczas wesołej zabawy dzieci mogą ćwiczyć koncentrację oraz zdolności logicznego myślenia.

Zabawki interaktywne dla dzieci starszych

W szczególności warto zwrócić uwagę na zabawki dla dzieci w różnym wieku zawierające ruchome elementy. Wiele z nich jest przeznaczonych dla dzieci starszych, niektóre jednak można wykorzystać nawet w kąpieli. Jeżeli przedmiot będzie swoim wyglądem lub kolorystyką nawiązywał do ulubionej bajki, dziecko będzie chciało się nim chętnie bawić. To samo dotyczy zabawek wydających dźwięki, na przykład, odgłosy zwierząt lub fragmenty znanych piosenek.

Dobrze dobrana zabawka powinna pomagać rozwijać się dziecku. Nie można jednak zapominać o tym, że w edukacji powinni pomagać najbliżsi. Dlatego w grach i zabawach powinni uczestniczyć rodzice, a także starsze rodzeństwo. Dzięki temu chłopiec może nauczyć się dzielenia ulubionymi przedmiotami z osobami z najbliższego otoczenia.